browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Sommerferie 2009

Posted by on 23. august 2009

Nu har vi også holdt sommerferie og starter på arbejde/i vuggestue igen imorgen. Det har været en sommerferie uden de helt store oplevelser, men vi har været sammen som familie og nydt hinanden.

Den første uge boede vi i sommerhus i Dronningmølle med fantastisk strandvejr det meste af ugen. Christians bedste tid på dagen var en tur til stranden for at kaste sten i vandet. Ud over afslapning, mange højtlæsninger af Bent Bondemand og mindst et spil billedlotteri om dagen bød ugen også på en tur til Gilleleje med tog samt  besøg af gæster: mormor, Laura og morfar; Rasmus, Maria og Marcus; Karen, Rasmus, Karoline og August og farmor og farfar – dog ikke alle på samme tid.

Til havnefest i Hornbæk Christian kan godt lide at være med ude at handle - især hvis der er tid til at få sin egen vogn. Smørrebrød fra slagteren blev indtaget ved Gilleleje havn Selvom det er ferie, kan man godt blive træt, og have brug for en middagslur i "hulen". En af de daglige ture til stranden i trækvogn. Idag sammen med Laura. Aktivitet på stranden. De næste dage var der høj sol og masser af ture i vandet.

Der skete ikke noget særligt i anden uge, og vi kom ikke langt omkring, da bilen var på værksted og blev synet. En tur på Gentofte Sygehus var vist det mest spændende i denne uge. Her fik jeg lavet en nakkefoldsscanning, som så helt perfekt ud, og med termin midt i februar.

I stedet for de store udflugter gik Anders igang med et haveprojekt. Vores vognmand kom og læssede lidt grus, granitskærver og kantfiliser af i indkørslen, og nu er Anders i fuld gang med at være brolægger/havemand. Det bliver bare rigtig flot, når det er færdigt, og forhåbentlig kan vi også holde ukrudt væk i dette område i fremtiden.

Den første dag som brolægger Omme bag ved huset skal vi også have et stykke med sten under det kommende tørrestativ. Der mangler stadig noget arbejde.

Vores sidste uge foregik også en del i haven, men vi var også på et par udflugter. Vi smurte madpakken og spiste ved Arresø på vej op for at besøge Rasmus, Karen, Karoline og August i sommerhus lidt uden for Frederiksværk. Vi gik en tur på legeladsen, men det var mindst lige så spændende at se et af de andre sommerhuse, hvor hele haven var forvandlet til bassiner med karper. En anden tur var i Zoologisk Have med Pia, Anders og Flora, og til sidst var vi en tur i Fuglebjerg på besøg.

Madpakken blev spist her ved Arresø, men der var også lige tid til at smide et par sten i vandet.Fodbold/håndboldkamp Elefanter i det nye elefanthus Klappe en ged i børnezoo I Fuglebjerg var der hundeudstilling, som noget familie deltog i. Vi kiggede forbi og blev lidt klogere på denne verden.

Vi har forsøgt at smide bleen her i sommerferien, når vi bare har været hjemme. Det er gået rigtig godt. Christian er bevidst om, at han skal tisse eller mere, og at vi derfor skal på toilettet, men ofte er han så optaget af at lege, at han gør opmærksom på det i sidste øjeblik. Vi er dog de sidste dage vendt næsten helt tilbage til bleen, da Christian begyndte at virke mut og ked af det, og vi var bange for, at pressede ham for meget ved at tage bleen af. Vi fortsætter med at tisse på toilettet ved bleskift, men venter lidt med at prøve at tage bleen helt af.

Efter 3 uger i hinandens selskab bliver det lidt af en omvæltning at skulle tilbage til hverdagen og op i tempo igen.

One Response to Sommerferie 2009

1. Charlotte O.

Hej Linda,

Tak fordi du opdaterer siden, så jeg stadig kan følge med. Det lyder som en dejlig ferie.

Stort tillykke med graviditeten.

Glæder mig til fremtidige opdateringer.